torsdag 22 november 2012

# 4, You say: Bluefish, I say: skål, då!

Efter att jag berättat klart blir det tyst en stund.
-Jag förstår inte, säger Ruter Dam. Varför skulle man i n t e vilja vara full och gömma sig bakom en gardin mitt på dagen?
Nej, herregud, det har hon förstås en poäng i. Och i vilket fall som helst har jag hört historien av Hjärter Dam och sedan filtrerat den genom min egen hjärna, så troligtvis var han varken full eller gömde sig bakom en gardin, kanske var det redan mörkt ute. Och i vilket fall som helst, orka prata om honom när det finns en miljon roligare saker att prata om.

Men Ruter Dam är arg på livet så jag går in på toaletten och målar naglarna alldeles gula och pratar med Stockholm en stund.
Någon har kommit ut från torken och någon annan har gjort en film om alla krossade hjärtan som han har åstadkommit. Trasigt är fint, säger vi. Fast är det inte väldigt 2007?
Nu är det 2012 och uppstoppade fåglar är det nya svarta och snart måste jag lägga på för att det spritter i min högra njure.
-Den håller bara på och krymper, säger Ruter Dam. Sluta noja, för fan.

-Okejrå!
Och det finns ju faktiskt kladdkaka i kylen. Som Ruter Dam bakade till sina kollegor, men sedan tog hem för att de var så jävla tråkiga.
-September säger det ändå bäst, säger vi. "Varför bry sig, när man kan bli full och det är kväll och allt är najs."

Eller ja, det är mitt på dagen och man står bakom en gardin. Vem räknar på sånt?
Vem det än är så fick den i alla fall ingen kladdkaka till lunch.


Dans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar